HanseMerkur
  • Pytania i odpowiedzi
  • Kontakt
  • Dla partnerów
  • Logowanie B2B
  • Polska Kraj
    • Niemcy
    • Austria
    • Szwajcaria
  • Ubezpieczenia
    Wróć
    • Pakiety z kosztami odwołania podróży
    • Pakiety bez kosztów odwołania podróży
    • Pakiet sportowo-narciarski
    • Odwołanie i przerwanie podróży
    • Wszystkie ubezpieczenia
    Koronawirus

    Jakie przypadki obejmuje ubezpieczenie podróżne?

    Dowiedz się więcej
    Pakiety z kosztami odwołania podróży

    Pełna ochrona ubezpieczeniowa przed wylotem oraz na wypadek nieoczekiwanego odwołania lub przerwania podróży.

    Pakiety z kosztami odwołania podróży
  • Strefa Klienta
    Wróć
    • Jakie ubezpieczenie dla mnie?
    • Po co ubezpieczenie?
    • Pytania i odpowiedzi
    • Zdrowie podczas podróży
      • Apteczka
      • Konsultacje lekarskie
      • Koronawirus
    • Słowniczek Pojęć
    • Bezpieczne podróże
    • Dokumenty do pobrania
    • Formy płatności
    • Lista biur
    • Przegląd wszystkich tematów
    Koronawirus

    Jakie przypadki obejmuje ubezpieczenie podróżne?

    Dowiedz się więcej
    Pytania i odpo­wiedzi
    Pytania i odpowiedzi
    Pytania i odpowiedzi
  • O HanseMerkur
    Wróć
    • O nas
    • Prasa
    • Aktualności
    • Dla partnerów
    O nas HanseMerkur
    140 lat doświadczenia

    Dowiedz się wszystkiego o HanseMerkur - Twoim wysokowydajnym ubezpieczeniu podróżnym w Polsce.

    O nas
  • Szukaj
    Wróć
    Szukaj
  • Ubezpieczenia turystyczne HanseMerkur
  • Strefa Klienta
  • Pytania i odpowiedzi

Pytania i odpowiedzi

Pytania i odpo­wiedzi
Szybki dostęp
  • Zakup ubezpieczenia
  • Zgłoszenie szkody
  • Świadczenia i warunki
  • Koronawirus

Zakup ubezpieczenia

Kiedy mogę kupić ubezpieczenia podróży?

Terminy zakupu

Wszystkie ubezpieczenia podróżne, które obejmują ubezpieczenie kosztów odwołania i przerwania podróży, zawarte być muszą najpóźniej w terminie 7 dni od daty zawarcia umowy zakupu podróży. Jeżeli zawarcie umowy zakupu podróży nastąpi w terminie krótszym niż 30 dni przed datą podróży, umowa ubezpieczenia musi zostać zawarta natychmiast w tym samym dniu. Wsystkie rodzaje ubezpieczeń muszą być zawarte przed rozpoczęciem podróży. Bardzo prosimy o uwzględnienie tego w procesie planowania wyjazdu. Ochrona ubezpieczenia działa tylko w przypadku opłacenia pełnej składki ubezpieczeniowej.

Co oznacza pojęcie rodzina?

Definicja rodziny

Maksymalnie dwie osoby pełnoletnie podróżujące z nie więcej niż pięciorgiem dzieci do 21. roku życia, pod warunkiem, że są objęte jednakowym zakresem ochrony ubezpieczeniowej.

Co oznacza pojęcie grupa?

Definicja grupy

Grupa obejmuje co najmniej 10 osób pod warunkiem, iż wszystkie osoby wymienione w umowie ubezpieczenia są objęte jednakowym zakresem ochrony ubezpieczeniowej.

Jak określa się czas trwania podróży?

Czas trwania podróży

Dzień wyjazdu i dzień powrotu liczone są zawsze jako pełny dzień. Podróż od 6. do 11. dnia miesiąca (5 nocy/6 dni) oznacza zatem sześć dni, które należy ubezpieczyć.

Jaka jest maksymalna wartość podróży do ubezpieczenia?

Maksymalna cena wyjazdu

Maksymalna cena wyjazdu do ubezpieczenia wynosi 30.000 PLN (zarówno dla osoby jak i rodziny).

Co oznacza pojęcie Europa?

Definicja Europy

Obowiązuje geograficzne pojęcie „Europa”. Ponadto definicja Europa obejmuje również kraje afrykańskie i azjatyckie basenu Morza Śródziemnego, Wyspy Kanaryjskie, Azory i Maderę.

Jak mogę zapłacić za ubezpieczenie?

Metody płatności

Aktualnie na stronie można dokonać płatności online kartą kredytową (Visa, Mastercard, American Express und Diners) oraz w systemie PayPal.

Natomiast w stacjonarnych punktach sprzedaży dodatkowo istnieje możliwość opłacenia składki gotówką.

Jak jest zabezpieczona moja rezerwacja online?

Gwarancja bezpieczeństwa

Gwarantujemy bezpieczeństwo Państwa danych osobowych podczas całego procesu rezerwacji/zakupu ubezpieczenia podróży HanseMerkur.

Ścieżka zakupu na naszej stronie internetowej jest zintegrowana jako odrębna strona. Dlatego też adres zaczyna się „http”. Sam właściwy proces rezerwacyjny odbywa się na stronie szyfrowanej „https”.

Co to jest SSL?

SSL (skrót z j. ang. "Secure Socket Layer") jest powszechnie stosowanym protokołem do szyfrowania transmisji danych w internecie. SSL zapewnia, że zaszyfrowane dane wysyłane przez internet i są chronione przed nieautoryzowanym dostępem i manipulacją. 

Zgłoszenie szkody

Jak skontaktuję się z HanseMerkur w nagłym przypadku?

Kontakt do HanseMerkur

W przypadkach awaryjnych w trakcie podróży nasz 24-godzinny telefon alarmowy służy pomocą. W każdej chwili, na całym świecie, przez całą dobę, także w niedziele i święta.

Numer alarmowy w trakcie podróży: +48 22 481 05 95

Co należy uczynić w trakcie wypadku podczas podróży?

Wypadek w czasie wyjazdu

Kiedy podczas podróży ubezpieczonej przez HanseMerkur dochodzi do wypadku należy postępować jak poniżej:

  1. Należy niezwłocznie poszukać pomocy lekarskiej

  2. Należy zgłosić wypadek/zdarzenie pisemnie ewentualnie telefonicznie do HanseMerkur.

W przypadku zdarzenia śmiertelnego należy to uczynić w ciągu 48 godzin.

W przypadkach awaryjnych w trakcie podróży nasz 24-godzinny telefon alarmowy służy pomocą. W każdej chwili, na całym świecie, przez całą dobę, także w niedziele i święta.

Numer alarmowy w trakcie podróży: +48 22 250 13 27

Jakie dokumenty składam w przypadku zgłoszenia szkody?

Wymagane dokumenty

W przypadku szkody potrzebne są zasadniczo następujace dokumenty:

  • Kopia zawarcia umowy z biurem podróży

  • Kopia cetyfikatu ubezpieczeniowego

  • W celu przekazania ewentualnej kwoty odszkodowania prosimy o podanie numeru rachunku bankowego oraz kodu SWIFT Państwa banku

  • Inne dokumenty wymienione w poszczególnych formularzach szkody

Pełną dokumentację prosimy kierować do Działu do spraw likwidacji szkód:

HanseMerkur Reiseversicherung AG 
c/o ISON Care Sp. z o.o. 
Ul. Sienna 73 
00-833 Warszawa 
Tel.: +48 22 481 05 40
Fax: +48 22 864 55 23
E-Mail: hansemerkur@isoncare.pl

W przypadku dostarczenia niekompletnej dokumentacji może dojść do opóźnienia w likwidacji szkody! Prosimy nie spinać dokumentów zszywkami ani spinaczami.

Świadczenia i warunki

Kiedy zaczyna się i kończy ochrona ubezpieczeniowa?

Początek i koniec ochrony ubezpieczeniowej 

Początek i koniec ochrony ubezpieczeniowej zależy od rodzaju wykupionego ubezpieczenia oraz od podanych przez Państwa daty rozpoczęcia i zakończenia podróży.

Ubezpieczenie kosztów odwołania podróży zaczyna się wraz z opłaceniem składki i kończy się wraz z początkiem podróży.

Ubezpieczenie kosztów przerwania podróży: Ochrona zaczyna się wraz z rozpoczęciem podróży i kończy się wraz zakończeniem podróży.

Ubezpiecznie kosztów leczenia: Ochrona ubezpieczeniowa zaczyna się w momencie opuszczenia terytorium Polski bądź kraju, w którym Państwo mieszkają. Koniec ochrony zaś następuje w momencie wjazdu do kraju macierzystego.

Ubezpieczenie bagażu i następstw nieszczęsliwych wypadków: Ochrona ubezpieczeniowa zaczyna się najwcześniej w momencie udania się w podróż.

Proszę mieć na uwadze, że dla każdego rodzaju ubezpieczenia szczegółowe warunki wymienione są w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia.

Kim są osoby ryzyka?

Osoby ryzyka 

Osobami ryzyka są:

  • Osoby ubezpieczone pomiędzy sobą (maksymalnie pięć osób), które razem wykupiły podróż i ubezpieczyły ją

  • Członkowie rodziny osoby ubezpieczonej/osoby uczestniczącej w podróży – rodzice, współmałżonkowie, dzieci, w tym dzieci adoptowane, partnerzy życiowi, dziadkowie, wnuki, rodzeństwo, teściowie;

  • Osoby, które opiekują się niebiorącymi udziału w podróży nieletnimi lub wymagajacymi opieki członkami rodziny ubezpieczonej

Kiedy uznaje się podróż za rozpoczętą?

Rozpoczęcie podróży

Podróż uznaje się za rozpoczętą, gdy w przypadku wycieczek zorganizowanych, wyjazdów pakietowych lub wycieczek indywidualnych, niezależnie od liczby świadczeniodawców, zostało zrealizowane w całości lub w części pierwsze świadczenie, np.:

  • Odprawa pasażerska w przypadku podróży lotniczej (przy odprawie wieczorem poprzedniego dnia lub przy odprawie online podróż uznaje się za rozpoczętą po kontroli paszportowej lub kontroli kart pokładowych, o ile przelot jest częścią podróży)

  • Odprawa przy wejściu na pokład statku w przypadku podróży statkiem (bez wykupionego dojazdu do portu)

  • Odbiór wynajętego samochodu/samochodu mieszkalnego

  • Zameldowanie się w hotelu lub odbiór kluczy do mieszkania wakacyjnego

  • Wejście do autokaru w przypadku podróży autokarowej

  • Wejście do pociągu w przypadku podróży pociągiem

Jeżeli transfer jest wliczony w ubezpieczoną cenę całkowitą podróży (np.: rail&fly), podróż rozpoczyna się wraz z wejściem do pociągu lub autokaru; w przypadku podróży lotniczej – po przejściu przez kontrolę paszportową lub kontrolę kart pokładowych. Po rozpoczęciu podróży kończą się świadczenia z tytułu ubezpieczenia rezygnacji z podróży.

Koronawirus – Często zada­wane pytania

Jak nazywa się wirus?

COVID-19

Koronawirus nosi niedawno zmienioną nazwę SARS-CoV-2 i powoduje zapalenie płuc o nazwie COVID-19.

W jaki sposób mogę uniknąć zachorowania?

Postępuj zgodnie z instrukcjami

Wirus przenosi się drogą kropelkową. Aktualnie nie ma szczepionki przeciw nowemu koronawirusowi. Ważnym jest, aby myć ręce kilka razy dziennie używając mydła i wody, a jeśli nie masz do nich dostępu – płynów/żeli na bazie alkoholu (min. 60%). Podczas kaszlu i kichania zakryj usta i nos zgiętym łokciem lub chusteczką – natychmiast wyrzuć chusteczkę do zamkniętego kosza i umyj ręce .. Jeśli to możliwe, wietrz pomieszczenie, w którym przebywasz 3 razy dziennie przez 5-10 minut.

Czy mogę zrezygnować z podróży z uwagi na teoretyczne niebezpieczeństwo zarażenia się?

Możliwe opłaty za anulowanie

Każdy klient ma prawo do rezygnacji. Proszę jednak zwrócić uwagę, że organizatorzy wycieczek lub inni usługodawcy mają prawo do naliczenia opłat za anulowanie wycieczki zgodnie z zapisami Twojej umowy z organizatorem wycieczki.

Boję się wyjazdu. Jakie zasady obowiązują w ubezpieczeniu kosztów odwołania podróży w kontekście koronawirusa?

Nie ubezpieczony

Obawa przed zachorowaniem lub podwyższone ryzyko zarażenia się nie jest przedmiotem ubezpieczenia.

Czy ubezpieczenie kosztów odwołania podróży zadziała, jeśli zachoruję na koronawirusa?

Tak

Tak, jest to zdarzenie ubezpieczeniowe.

Czy ubezpieczenie kosztów odwołania podróży zadziała w przypadku ogłoszenia ostrzeżenia przed podróżą przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych?

Dla wybranych firm ubezpieczeniowych

Ogłoszenie ostrzeżenia przed podróżą przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych jest zdarzeniem ubezpieczeniowym w wybranych produktach HanseMerkur. Jeżeli posiadacie Państwo ubezpieczenie kosztów odwołania podróży HanseMerkur, prosimy o sprawdzenie w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia, czy zakres ubezpieczenia zawiera zapis:

„Zwrotowi podlegają poniesione koszty odwołania podróży (…) jeżeli powodem odwołania podróży jest „zdarzenie (…) wskutek wydarzeń zagrażających Państwa fizycznemu bezpieczeństwu w miejscowości wypoczynkowej i ze względu na które Ministerstwo Spraw Zagraniczych Rzeczpospolitej Polskiej wydało ostrzeżenie przed podróżowaniem do tego miejsca”.

Prosimy o zgłoszenie się do organizatora wycieczki.

Czy zostaną mi zwrócone dodatkowo poniesione koszty, jeśli ja nie zachoruję, ale z uwagi na ogłoszoną kwarantannę nie mogę podjąć podróży lub powrócić z miejsca wypoczynku?

Nie ubezpieczony

Sytuacja kwarantanny nie jest zdarzeniem ubezpieczeniowzm. Prosimy o zwrócenie się w tym temacie do organizatora wyjazdu lub świadczeniodawcy.  

Co w przypadku zarażenia się koronawirusem podczas pobytu zagranicą?

Zasadniczo ubezpieczony

Jeśli posiadasz ubezpieczenie kosztów leczenia zagranicą HanseMerkur masz zapewniony szeroki zakres ochrony ubezpieczeniowej . W przypadku zarażenia się koronawirusem podczas podróży zagranicznej wszelkie niezbędne koszty medyczne są ubezpieczone do sumy ubezpieczenia w Twoim pakiecie oraz zgodnie z OWU.

Powyższe dotyczy również przypadku zaklasyfikowania przez Światową Organizację Zdrowia (WHO) koronawirusa jako pandemii czy epidemii.

Gdzie znajdę aktualne informacje dotyczące ostrzeżeń przed podróżą?

Ministerstwa Spraw Zagranicznych

Aktualne informacje znajdują się na stronie Ministerstwa Spraw Zagranicznych

 

  • Odwiedź nas na:
Kraj:
Polnische Flagge Polska
  • Deutsche Flagge Niemcy
  • Österreichische Flagge Austria
  • Schweizer Flagge Szwajcaria

Dla partnerów

  • Logowanie B2B
  • Zalety współpracy
  • Produkty dla biur podróży
  • Produkty turystyczne
  • Zostań Partnerem
  • Kontakt

O HanseMerkur

  • O nas
  • Prasa
  • Aktualności
  • Dla partnerów
  • ©2022 HanseMerkur Ubezpieczenia Podróży
  • Dane spółki
  • Ochrona danych osobowych
  • Regulamin strony
Kontakt