HanseMerkur
  • Koronawirus
  • Dokumenty do pobrania
  • Kontakt
  • Dla partnerów
  • Logowanie B2B
  • Polska Kraj
    • Niemcy
    • Austria
    • Szwajcaria
  • Ubezpieczenia
    Wróć
    • Pakiety z kosztami odwołania podróży
    • Pakiety bez kosztów odwołania podróży
    • Pakiet sportowo-narciarski
    • Odwołanie i przerwanie podróży
    • Wszystkie ubezpieczenia
    Koronawirus

    Jakie przypadki obejmuje ubezpieczenie podróżne?

    Dowiedz się więcej
  • Strefa Klienta
    Wróć
    • Kontakt
    • Dokumenty do pobrania
    • Formy płatności
    • Pytania i odpowiedzi
    • Przegląd wszystkich tematów
    Koronawirus

    Jakie przypadki obejmuje ubezpieczenie podróżne?

    Dowiedz się więcej
  • Beztroskie podróżowanie
    Wróć
    • Bezpieczne podróże
    • Jakie ubezpieczenie dla mnie?
    • Po co ubezpieczenie?
    • Cele podróży
      • Chorwacja
      • Egipt
      • Meksyk
      • ...więcej
    • Słowniczek Pojęć
    • Zdrowie podczas podróży
      • Apteczka
      • Konsultacje lekarskie
      • Koronawirus
    • Przegląd wszystkich tematów
    Koronawirus

    Jakie przypadki obejmuje ubezpieczenie podróżne?

    Dowiedz się więcej
  • Szukaj
    Wróć
    Szukaj
  • HanseMerkur
  • Strefa Klienta
  • Pytania i odpowiedzi

Pytania i odpowiedzi

Pytania i odpo­wiedzi
Szybki dostęp
  • Zakup ubezpieczenia
  • Postępowanie w nagłych przypadkach podczas pobytu za granicą
  • Świadczenia i warunki
  • Koronawirus

Zakup ubezpieczenia

Ile mam czasu na zakup ubezpieczenia mojej podróży?

Terminy na zawarcie umowy

Polisa obejmująca ubezpieczenie kosztów rezygnacji i przerwania podróży musi być zawarta w ciągu 7 dni od dnia zakupu imprezy turystycznej, o ile do rozpoczęcia Twojego wyjazdu pozostało 30 lub więcej dni.

Jeżeli Twój wyjazd rozpoczyna się w czasie krótszym niż 30 dni, polisę ubezpieczającą koszty rezygnacji i przerwania podróży musisz zawrzeć tego samego dnia, w którym została kupiona Twoja impreza.

Co oznacza pojęcie „rodzina”?

Definicja rodziny

Rodzina oznacza maksymalnie dwie osoby pełnoletnie podróżujące z nie więcej niż pięciorgiem dzieci, które nie ukończyły 21. roku życia. Osoby ubezpieczone jako rodzina muszą być objęte jednakowym zakresem ochrony.

Co oznacza pojęcie „grupa”?

Definicja grupy

Grupa oznacza co najmniej 10 osób. Osoby ubezpieczone jako grupa muszą być objęte jednakowym zakresem ochrony.

Jak określa się czas trwania podróży?

Czas trwania podróży

Dzień wyjazdu i dzień powrotu liczone są zawsze jako pełny dzień. Podróż od 6. do 11. dnia miesiąca (5 nocy/6 dni) oznacza zatem sześć dni, które należy ubezpieczyć.

Jaka jest najwyższa cena podróży, którą mogę ubezpieczyć?

Maksymalna cena wyjazdu

Cena podróży, którą ubezpieczymy, nie może przekroczyć 30.000 PLN – zarówno dla pojedynczej osoby, jak i dla całej rodziny.

Co oznacza pojęcie „Europa”?

Które kraje traktujemy jako europejskie?

Stosujemy geograficzną definicję krajów europejskich. Ponadto, definicją kraju europejskiego objęliśmy również afrykańskie i azjatyckie kraje basenu Morza Śródziemnego, Wyspy Kanaryjskie, Azory i Maderę.

Jak mogę zapłacić za ubezpieczenie?

Formy płatności

Kupując ubezpieczenie podróży poprzez stronę internetową, możesz opłacić polisę kartą kredytową/płatniczą Visa, Mastercard, American Express i Diners Club International albo systemem PayPal.

Stacjonarne salony sprzedaży oferują również możliwość opłacenia składki gotówką.

Jak HanseMerkur dba o bezpieczeństwo moich danych osobowych?

Gwarancja bezpieczeństwa

Dajemy Ci gwarancję bezpieczeństwa Twoich danych osobowych na każdym etapie zakupu ubezpieczenia Twojej podróży.

Ścieżka zakupu polisy na naszej stronie internetowej stanowi odrębną witrynę. Dlatego też adres zaczyna się od „http”. Sam właściwy proces finalizacji zakupu odbywa się na stronie szyfrowanej „https”.

Co to jest SSL?

SSL (skrót z j. ang. "Secure Socket Layer") jest powszechnie stosowanym protokołem do szyfrowania transmisji danych w Internecie. SSL zapewnia, że zaszyfrowane dane wysyłane przez Internet są chronione przed nieautoryzowanym dostępem lub kradzieżą. 

Postępowanie w nagłych przypadkach podczas pobytu za granicą

Jak skontaktuję się z HanseMerkur w nagłym przypadku?

Kontakt do HanseMerkur

W razie nagłego zachorowania lub nieszczęśliwego wypadku za granicą wystarczy jeden telefon pod numer alarmowy, dostępny całodobowo przez 7 dni w tygodniu na całym świecie.

Numer alarmowy w trakcie podróży: +48 22 481 05 95

Co powinienem zrobić, jeżeli w trakcie mojej podróży dojdzie do nieszczęśliwego wypadku lub nagłego zachorowania?

Zdarzenie objęte ubezpieczeniem podróży

W razie wystąpienia sytuacji awaryjnej, takiej jak choroba czy wypadek, objętej Twoim ubezpieczeniem podróży wystarczy,  że wykonasz telefon pod numer alarmowy, który dostępny jest bez przerwy, przez całą dobę, 7 dni w tygodniu.

Numer alarmowy w trakcie podróży: +48 22 481 05 95

Jeżeli zaistniała konieczność objęcia osoby ubezpieczonej leczeniem szpitalnym, należy obowiązkowo zgłosić ten fakt do Ubezpieczyciela w ciągu 24 godzin, kontaktując się z Centrum Alarmowym.

Jeżeli podejrzewasz bezpośrednie zagrożenie zdrowia i/lub życia, poszukaj niezwłocznie pomocy lekarskiej, kontaktując się z lokalnym numerem alarmowym.

Świadczenia i warunki

Kiedy zaczyna się i kończy ochrona ubezpieczeniowa?

Początek i koniec ochrony ubezpieczeniowej 

Początek i koniec ochrony ubezpieczeniowej zależy od rodzaju wykupionego ubezpieczenia oraz od dat rozpoczęcia i zakończenia podróży.

Ubezpieczenie kosztów rezygnacji z  podróży rozpoczyna się z chwilą opłacenia składki, a kończy w chwili przystąpienia do podróży.

Ubezpieczenie kosztów przerwania podróży rozpoczyna się z chwilą przystąpienia do podróży, a wygasa w momencie zakończenia podróży.

Ubezpieczenie kosztów leczenia zaczyna obowiązywać w momencie opuszczenia terytorium Polski bądź kraju, w którym mieszkasz. Ochrona wygasa z chwilą wjazdu do kraju macierzystego.

Ubezpieczenie bagażu i następstw nieszczęśliwych wypadków zaczyna działać z chwilą przystąpienia do podróży.

Pamiętaj, że szczegółowe informacje dotyczące wybranego przez Ciebie wariantu ochrony znajdziesz w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia.

Kto oprócz mnie wchodzi w ryzyko ubezpieczeniowe?

Osoby objęte ryzykiem ubezpieczeniowym

Uczestnicy tej samej podróży – nie więcej niż pięć osób – które wykupiły wspólną podróż i ubezpieczyły ją wspólną polisą

Członkowie rodziny osoby objętej ubezpieczeniem podróży: rodzice, współmałżonkowie, dzieci, w tym dzieci adoptowane, partnerzy życiowi, dziadkowie, wnuki, rodzeństwo, teściowie

Osoby, które opiekują się niebiorącymi udziału w podróży nieletnimi lub wymagającymi opieki członkami rodziny ubezpieczonego

Kiedy uznaje się podróż za rozpoczętą?

Rozpoczęcie podróży

Podróż uznaje się za rozpoczętą, gdy zostało zrealizowane w całości lub w części pierwsze świadczenie, np.:

  • Odprawa w przypadku podróży lotniczej (przy odprawie wieczorem poprzedniego dnia lub przy odprawie online podróż uznaje się za rozpoczętą po kontroli paszportowej lub kontroli kart pokładowych, o ile przelot jest częścią podróży)
  • Odprawa przy wejściu na pokład statku w przypadku podróży statkiem (bez wykupionego dojazdu do portu)
  • Odbiór wynajętego samochodu
  • Zameldowanie się w hotelu lub odebranie kluczy do domku/apartamentu
  • Wejście do autokaru w przypadku podróży autokarowej
  • Wejście do pociągu w przypadku podróży pociągiem

Jeżeli transfer jest wliczony w ubezpieczoną cenę całkowitą podróży (np.: rail&fly), podróż rozpoczyna się wraz z wejściem do pociągu lub autokaru; w przypadku podróży lotniczej – po przejściu przez kontrolę paszportową lub kontrolę kart pokładowych. Po rozpoczęciu podróży kończą się świadczenia z tytułu ubezpieczenia rezygnacji z podróży.

Koronawirus – Często zada­wane pytania

Jak nazywa się wirus?

SARS-CoV-2

Koronawirus nosi nazwę SARS-CoV-2 i wywołuje zespół chorobowy, nazwany Covid-19.

W jaki sposób mogę uniknąć zachorowania?

Postępuj zgodnie z instrukcjami

Wirus przenosi się drogą kropelkową. Obecnie dostępne są szczepienia ochronne przeciw Covid-19. Aby uniknąć zachorowania, warto również przestrzegać podstawowych zasad higieny: często myć lub dezynfekować ręce, zasłaniać usta i nos podczas kaszlu lub kichania orz często wietrzyć pomieszczenia, w których przebywamy.

Czy mogę zrezygnować z podróży z uwagi na ryzyko zakażenia koronawirusem?

Możliwe opłaty za anulowanie

Samo ryzyko zakażenia wykluczone jest z ochrony ubezpieczeniowej – polisa od kosztów rezygnacji i przerwania podróży nie zapewni Ci zwrotu kosztów anulowania Twojej imprezy, jeżeli odwołasz ją z uwagi na możliwość bądź obawę zachorowania na Covid-19 – jest to wykluczone z ochrony ubezpieczeniowej.

Czy ubezpieczenie kosztów rezygnacji z podróży zadziała, jeżeli zachoruję na koronawirusa?

Tak

Tak, jest to zdarzenie w ochronie ubezpieczeniowej – pozytywny wynik testu w kierunku SARS-CoV-2, potwierdzony przez autoryzowany punkt pobrań, laboratorium lub przychodnię wystarczy do uruchomienia polisy kosztów rezygnacji.

Czy ubezpieczenie kosztów rezygnacji z podróży zadziała w przypadku wydania ostrzeżenia przed podróżą przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych?

Dla wybranych wariantów ochrony Twojej podróży

Wydanie ostrzeżenia przed podróżą przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych jest zdarzeniem ubezpieczeniowym w wybranych pakietach. Jeżeli wybrałeś ubezpieczenie kosztów rezygnacji z podróży upewnij się, że zakres wybranej przez Ciebie ochrony zawiera zapis:

„Zwrotowi podlegają poniesione koszty odwołania podróży (…) jeżeli powodem odwołania podróży jest „zdarzenie (…) wskutek wydarzeń zagrażających Państwa fizycznemu bezpieczeństwu w miejscowości wypoczynkowej i ze względu na które Ministerstwo Spraw Zagranicznych Rzeczpospolitej Polskiej wydało ostrzeżenie przed podróżowaniem do tego miejsca”.

Czy zostaną mi zwrócone koszty rezygnacji z imprezy, jeżeli nie mogę podjąć podróży lub powrócić z miejsca wypoczynku z powodu nałożenia na mnie kwarantanny?

Nie ubezpieczony

Kwarantanna wyłączona jest z ochrony ubezpieczeniowej. 

Czy ubezpieczenie kosztów leczenia na czas podróży zadziała, jeżeli zakażę się koronawirusem za granicą?

Tak

Każdy wariant naszego ubezpieczenia kosztów leczenia na czas podróży zapewni Ci ochronę w razie zachorowania na Covid-19 za granicą do sumy ubezpieczenia wybranego przez Ciebie pakietu – szczegóły znajdziesz w OWU.

Ogłoszenie przez WHO stanu epidemii/pandemii koronawirusa nie stanowi wykluczenia ochrony.

Gdzie znajdę informacje dotyczące ostrzeżeń przed podróżą?

Ministerstwa Spraw Zagranicznych

Aktualne informacje, ostrzeżenia oraz zalecenia dla podróżujących znajdują się na stronie Ministerstwa Spraw Zagranicznych
 

  • Odwiedź nas na:
Kraj:
Polnische Flagge Polska
  • Deutsche Flagge Niemcy
  • Österreichische Flagge Austria
  • Schweizer Flagge Szwajcaria

HanseMerkur Reiseversicherung AG

Ul. Chłodna 51, 00-867 Warszawa
Tel. +48 22 890 78 40
bok@hansemerkur.pl

O nas

  • O HanseMerkur
  • Historia firmy
  • Prasa
  • Aktualności

Dla partnerów

  • Dla partnerów
  • Logowanie B2B
  • Zalety współpracy
  • Produkty dla biur podróży
  • Produkty turystyczne
  • Zostań Partnerem
  • ©2023 HanseMerkur Ubezpieczenia Podróży
  • Dane spółki
  • Ochrona danych osobowych
  • Regulamin strony
Kontakt