Terminy zakupu
Wszystkie ubezpieczenia podróżne, które obejmują ubezpieczenie kosztów odwołania i przerwania podróży, zawarte być muszą najpóźniej w terminie 7 dni od daty zawarcia umowy zakupu podróży. Jeżeli zawarcie umowy zakupu podróży nastąpi w terminie krótszym niż 30 dni przed datą podróży, umowa ubezpieczenia musi zostać zawarta natychmiast w tym samym dniu. Wsystkie rodzaje ubezpieczeń muszą być zawarte przed rozpoczęciem podróży. Bardzo prosimy o uwzględnienie tego w procesie planowania wyjazdu. Ochrona ubezpieczenia działa tylko w przypadku opłacenia pełnej składki ubezpieczeniowej.
Definicja rodziny
Maksymalnie dwie osoby pełnoletnie podróżujące z nie więcej niż pięciorgiem dzieci do 21. roku życia, pod warunkiem, że są objęte jednakowym zakresem ochrony ubezpieczeniowej.
Definicja grupy
Grupa obejmuje co najmniej 10 osób pod warunkiem, iż wszystkie osoby wymienione w umowie ubezpieczenia są objęte jednakowym zakresem ochrony ubezpieczeniowej.
Czas trwania podróży
Dzień wyjazdu i dzień powrotu liczone są zawsze jako pełny dzień. Podróż od 6. do 11. dnia miesiąca (5 nocy/6 dni) oznacza zatem sześć dni, które należy ubezpieczyć.
Maksymalna cena wyjazdu
Maksymalna cena wyjazdu do ubezpieczenia wynosi 30.000 PLN (zarówno dla osoby jak i rodziny).
Definicja Europy
Obowiązuje geograficzne pojęcie „Europa”. Ponadto definicja Europa obejmuje również kraje afrykańskie i azjatyckie basenu Morza Śródziemnego, Wyspy Kanaryjskie, Azory i Maderę.
Metody płatności
Aktualnie na stronie można dokonać płatności online kartą kredytową (Visa, Mastercard, American Express und Diners) oraz w systemie PayPal.
Natomiast w stacjonarnych punktach sprzedaży dodatkowo istnieje możliwość opłacenia składki gotówką.
Gwarancja bezpieczeństwa
Gwarantujemy bezpieczeństwo Państwa danych osobowych podczas całego procesu rezerwacji/zakupu ubezpieczenia podróży HanseMerkur.
Ścieżka zakupu na naszej stronie internetowej jest zintegrowana jako odrębna strona. Dlatego też adres zaczyna się „http”. Sam właściwy proces rezerwacyjny odbywa się na stronie szyfrowanej „https”.
Co to jest SSL?
SSL (skrót z j. ang. "Secure Socket Layer") jest powszechnie stosowanym protokołem do szyfrowania transmisji danych w internecie. SSL zapewnia, że zaszyfrowane dane wysyłane przez internet i są chronione przed nieautoryzowanym dostępem i manipulacją.
Kontakt do HanseMerkur
W przypadkach awaryjnych w trakcie podróży nasz 24-godzinny telefon alarmowy służy pomocą. W każdej chwili, na całym świecie, przez całą dobę, także w niedziele i święta.
Numer alarmowy w trakcie podróży: +48 22 481 05 95
Wypadek w czasie wyjazdu
Kiedy podczas podróży ubezpieczonej przez HanseMerkur dochodzi do wypadku należy postępować jak poniżej:
Należy niezwłocznie poszukać pomocy lekarskiej
Należy zgłosić wypadek/zdarzenie pisemnie ewentualnie telefonicznie do HanseMerkur.
W przypadku zdarzenia śmiertelnego należy to uczynić w ciągu 48 godzin.
W przypadkach awaryjnych w trakcie podróży nasz 24-godzinny telefon alarmowy służy pomocą. W każdej chwili, na całym świecie, przez całą dobę, także w niedziele i święta.
Numer alarmowy w trakcie podróży: +48 22 250 13 27
Wymagane dokumenty
W przypadku szkody potrzebne są zasadniczo następujace dokumenty:
Kopia zawarcia umowy z biurem podróży
Kopia cetyfikatu ubezpieczeniowego
W celu przekazania ewentualnej kwoty odszkodowania prosimy o podanie numeru rachunku bankowego oraz kodu SWIFT Państwa banku
Inne dokumenty wymienione w poszczególnych formularzach szkody
Pełną dokumentację prosimy kierować do Działu do spraw likwidacji szkód:
HanseMerkur Reiseversicherung AG
c/o ISON Care Sp. z o.o.
Ul. Sienna 73
00-833 Warszawa
Tel.: +48 22 481 05 40
Fax: +48 22 864 55 23
E-Mail: hansemerkur@isoncare.pl
W przypadku dostarczenia niekompletnej dokumentacji może dojść do opóźnienia w likwidacji szkody! Prosimy nie spinać dokumentów zszywkami ani spinaczami.
Początek i koniec ochrony ubezpieczeniowej
Początek i koniec ochrony ubezpieczeniowej zależy od rodzaju wykupionego ubezpieczenia oraz od podanych przez Państwa daty rozpoczęcia i zakończenia podróży.
Ubezpieczenie kosztów odwołania podróży zaczyna się wraz z opłaceniem składki i kończy się wraz z początkiem podróży.
Ubezpieczenie kosztów przerwania podróży: Ochrona zaczyna się wraz z rozpoczęciem podróży i kończy się wraz zakończeniem podróży.
Ubezpiecznie kosztów leczenia: Ochrona ubezpieczeniowa zaczyna się w momencie opuszczenia terytorium Polski bądź kraju, w którym Państwo mieszkają. Koniec ochrony zaś następuje w momencie wjazdu do kraju macierzystego.
Ubezpieczenie bagażu i następstw nieszczęsliwych wypadków: Ochrona ubezpieczeniowa zaczyna się najwcześniej w momencie udania się w podróż.
Proszę mieć na uwadze, że dla każdego rodzaju ubezpieczenia szczegółowe warunki wymienione są w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia.
Osoby ryzyka
Osobami ryzyka są:
Osoby ubezpieczone pomiędzy sobą (maksymalnie pięć osób), które razem wykupiły podróż i ubezpieczyły ją
Członkowie rodziny osoby ubezpieczonej/osoby uczestniczącej w podróży – rodzice, współmałżonkowie, dzieci, w tym dzieci adoptowane, partnerzy życiowi, dziadkowie, wnuki, rodzeństwo, teściowie;
Osoby, które opiekują się niebiorącymi udziału w podróży nieletnimi lub wymagajacymi opieki członkami rodziny ubezpieczonej
Rozpoczęcie podróży
Podróż uznaje się za rozpoczętą, gdy w przypadku wycieczek zorganizowanych, wyjazdów pakietowych lub wycieczek indywidualnych, niezależnie od liczby świadczeniodawców, zostało zrealizowane w całości lub w części pierwsze świadczenie, np.:
Odprawa pasażerska w przypadku podróży lotniczej (przy odprawie wieczorem poprzedniego dnia lub przy odprawie online podróż uznaje się za rozpoczętą po kontroli paszportowej lub kontroli kart pokładowych, o ile przelot jest częścią podróży)
Odprawa przy wejściu na pokład statku w przypadku podróży statkiem (bez wykupionego dojazdu do portu)
Odbiór wynajętego samochodu/samochodu mieszkalnego
Zameldowanie się w hotelu lub odbiór kluczy do mieszkania wakacyjnego
Wejście do autokaru w przypadku podróży autokarowej
Wejście do pociągu w przypadku podróży pociągiem
Jeżeli transfer jest wliczony w ubezpieczoną cenę całkowitą podróży (np.: rail&fly), podróż rozpoczyna się wraz z wejściem do pociągu lub autokaru; w przypadku podróży lotniczej – po przejściu przez kontrolę paszportową lub kontrolę kart pokładowych. Po rozpoczęciu podróży kończą się świadczenia z tytułu ubezpieczenia rezygnacji z podróży.
COVID-19
Koronawirus nosi niedawno zmienioną nazwę SARS-CoV-2 i powoduje zapalenie płuc o nazwie COVID-19.
Postępuj zgodnie z instrukcjami
Wirus przenosi się drogą kropelkową. Aktualnie nie ma szczepionki przeciw nowemu koronawirusowi. Ważnym jest, aby myć ręce kilka razy dziennie używając mydła i wody, a jeśli nie masz do nich dostępu – płynów/żeli na bazie alkoholu (min. 60%). Podczas kaszlu i kichania zakryj usta i nos zgiętym łokciem lub chusteczką – natychmiast wyrzuć chusteczkę do zamkniętego kosza i umyj ręce .. Jeśli to możliwe, wietrz pomieszczenie, w którym przebywasz 3 razy dziennie przez 5-10 minut.
Możliwe opłaty za anulowanie
Każdy klient ma prawo do rezygnacji. Proszę jednak zwrócić uwagę, że organizatorzy wycieczek lub inni usługodawcy mają prawo do naliczenia opłat za anulowanie wycieczki zgodnie z zapisami Twojej umowy z organizatorem wycieczki.
Nie ubezpieczony
Obawa przed zachorowaniem lub podwyższone ryzyko zarażenia się nie jest przedmiotem ubezpieczenia.
Tak
Tak, jest to zdarzenie ubezpieczeniowe.
Dla wybranych firm ubezpieczeniowych
Ogłoszenie ostrzeżenia przed podróżą przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych jest zdarzeniem ubezpieczeniowym w wybranych produktach HanseMerkur. Jeżeli posiadacie Państwo ubezpieczenie kosztów odwołania podróży HanseMerkur, prosimy o sprawdzenie w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia, czy zakres ubezpieczenia zawiera zapis:
„Zwrotowi podlegają poniesione koszty odwołania podróży (…) jeżeli powodem odwołania podróży jest „zdarzenie (…) wskutek wydarzeń zagrażających Państwa fizycznemu bezpieczeństwu w miejscowości wypoczynkowej i ze względu na które Ministerstwo Spraw Zagraniczych Rzeczpospolitej Polskiej wydało ostrzeżenie przed podróżowaniem do tego miejsca”.
Prosimy o zgłoszenie się do organizatora wycieczki.
Nie ubezpieczony
Sytuacja kwarantanny nie jest zdarzeniem ubezpieczeniowzm. Prosimy o zwrócenie się w tym temacie do organizatora wyjazdu lub świadczeniodawcy.
Zasadniczo ubezpieczony
Jeśli posiadasz ubezpieczenie kosztów leczenia zagranicą HanseMerkur masz zapewniony szeroki zakres ochrony ubezpieczeniowej . W przypadku zarażenia się koronawirusem podczas podróży zagranicznej wszelkie niezbędne koszty medyczne są ubezpieczone do sumy ubezpieczenia w Twoim pakiecie oraz zgodnie z OWU.
Powyższe dotyczy również przypadku zaklasyfikowania przez Światową Organizację Zdrowia (WHO) koronawirusa jako pandemii czy epidemii.
Ministerstwa Spraw Zagranicznych
Aktualne informacje znajdują się na stronie Ministerstwa Spraw Zagranicznych