HanseMerkur
  • Koronawirus
  • Dokumenty do pobrania
  • Kontakt
  • Dla partnerów
  • Logowanie B2B
  • Polska Kraj
    • Niemcy
    • Austria
    • Szwajcaria
  • Ubezpieczenia
    Wróć
    • Pakiety z kosztami odwołania podróży
    • Pakiety bez kosztów odwołania podróży
    • Pakiet sportowo-narciarski
    • Odwołanie i przerwanie podróży
    • Wszystkie ubezpieczenia
    Koronawirus

    Jakie przypadki obejmuje ubezpieczenie podróżne?

    Dowiedz się więcej
  • Strefa Klienta
    Wróć
    • Kontakt
    • Dokumenty do pobrania
    • Formy płatności
    • Pytania i odpowiedzi
    • Przegląd wszystkich tematów
    Koronawirus

    Jakie przypadki obejmuje ubezpieczenie podróżne?

    Dowiedz się więcej
  • Beztroskie podróżowanie
    Wróć
    • Bezpieczne podróże
    • Jakie ubezpieczenie dla mnie?
    • Po co ubezpieczenie?
    • Cele podróży
      • Chorwacja
      • Egipt
      • Meksyk
      • ...więcej
    • Słowniczek Pojęć
    • Zdrowie podczas podróży
      • Apteczka
      • Konsultacje lekarskie
      • Koronawirus
    • Przegląd wszystkich tematów
    Koronawirus

    Jakie przypadki obejmuje ubezpieczenie podróżne?

    Dowiedz się więcej
  • Szukaj
    Wróć
    Szukaj
  • HanseMerkur
  • Reklamacje

Reklamacje

Skargi i zażalenia

Jeżeli osiągnięcie ugody z HanseMerkur nie jest możliwe, o czym konsument zostanie powiadomiony w ciągu 21 dni od otrzymania reklamacji przez Ubezpieczyciela, organami właściwymi dla złożenia skargi lub zażalenia na decyzję HanseMerkur są:

Bundesanstalt fuer Finanzdienstleistungaufsicht
(Federalny Zakład Nadzoru nad Usługami Finansowymi)
Grauheindorfer Str. 108, D-53117 Bonn, Niemcy

Biuro Rzecznika Ubezpieczonych
Al. Jerozolimskie 87
02-001 Warszawa

W skardze należy podać swoje dane, w zwięzłej formie przedstawić stan faktyczny i opis działań z nim związanych oraz wskazać zarzuty wobec stanowiska zakładu ubezpieczeniowego, przytoczyć argumenty na potwierdzenie roszczeń i zawrzeć wyraźne wskazanie, czy Rzecznik ma podjąć interwencję w sprawie.

Informacja o pozasądowym rozwiązywaniu sporów

Na podstawie art. 31 ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich Ubezpieczyciel informuje,
że podmiotem uprawnionym dla HanseMerkur Reiseversicherung AG do prowadzenia postępowań w sprawach pozasądowego rozwiązywania sporów z konsumentami w rozumieniu tej ustawy jest Rzecznik Finansowy (Al. Jerozolimskie 87, 02-001 Warszawa, www.rf.gov.pl).

Ponadto Ubezpieczyciel informuje, że istnieje możliwość pozasądowego rozwiązywania sporów między konsumentami a przedsiębiorcami drogą elektroniczną, za pośrednictwem platformy internetowej ODR Unii Europejskiej.

Platforma umożliwia dochodzenie roszczeń wynikających z umów zawieranych przez Internet(zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 524/2013 z dnia 21 maja2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich
oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE), zawieranych między konsumentami mieszkającymi w UE,
a przedsiębiorcami mającymi siedzibę w UE.

Platforma znajduje się na stronie: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Adres poczty elektronicznej bok@hansemerkur.pl

  • Odwiedź nas na:
Kraj:
Polnische Flagge Polska
  • Deutsche Flagge Niemcy
  • Österreichische Flagge Austria
  • Schweizer Flagge Szwajcaria

HanseMerkur Reiseversicherung AG

Ul. Chłodna 51, 00-867 Warszawa
Tel. +48 22 890 78 40
bok@hansemerkur.pl

O nas

  • O HanseMerkur
  • Historia firmy
  • Prasa
  • Aktualności

Dla partnerów

  • Dla partnerów
  • Logowanie B2B
  • Zalety współpracy
  • Produkty dla biur podróży
  • Produkty turystyczne
  • Zostań Partnerem
  • ©2023 HanseMerkur Ubezpieczenia Podróży
  • Dane spółki
  • Ochrona danych osobowych
  • Regulamin strony
Kontakt
Pytania i odpowiedzi